Periodisk Fasta

Periodiska fastan fortsätter..

Vi fortsätter den periodiska fastan med 1 timmes ätfönster. Igår intog jag en stor lunch bestående av kyckling, fetaost, oliver, tzatziki, grönsaker, brieost, proteindrink och en kopp kaffe med mjölk. Tränade efter jobbet runt kl 18 och åt en kesella lätt (för proteinets skull) när jag kom hem eftersom jag var hungrig.

Det här liknar den såkallade Warrior Dieten. Läs mer om det här eller googla “Warrior Diet”. Man äter en gång om dagen men äter små mål under fasteperioden som nötter och kanske frukt. Jag själv kanske dricker lite kaffe med mjölk eller äter/dricker något litet efter träning.

Jag har tagit bort “alla” kolhydrater och ligger runt 20 g/dag vilket innebär att fettförbränningen är hög eftersom jag är i ketos. Är ohungrig nu på förmiddagen men ska äta lunch om en timme. Jag mår kanon och vågen går ner ner och ner och är himla glad över resultatet!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Martinas Health & Science 1 mars, 2013 at 16:16

    Ja hejja dessi!!! :D Jag tror periodiska fasta passar dig utmärkt! :D

  • Leave a Reply

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.