Löpning

Löpband 30 min

Nu är det dags att lägga in en växel inför Göteborgsvarvet! Löpning är kul, och det är enkelt. Och resultaten kommer snabbt.

Jag har ju betalat en PT för tränings- och kostschema där det största målet var att öka i muskelmassa. Jag brydde mig inte om vikten skulle vara densamma bara fettet byttes ut mot muskler. Men ju närmare Göteborgsvarvet jag kommer desto mer inser jag att jag faktiskt vill tappa några kilon tills dess. Det känns som att jag kommer fokusera mer på löpningen nu under de kommande månaderna. Dels för att det är lättare för mig att tappa i vikt och dels för att jag behöver springa mer för att orka springa varvet i maj.

Styrketräning är roligt så det kommer jag fortsätta med, men då framförallt mer fokus på basövningar. Marklyft, knäböj och bänkpress!

En halvtimme på bandet blev det idag. Längre är det liksom svårt att hålla på, det är ju så monotont. Men löpbanden på F&S i Tannefors är ändå de bästa jag testat. De har fläktar som man kan rikta hur man vill och löpbanden är placerade längst bort i ena änden av gymmet så jag kan springa och titta på alla som tränar vilket underhåller hjärnan :)

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Emma B. 13 januari, 2013 at 19:36

    Heja heja! :D Va roligt att du tar upp löpandet igen nu på “allvar”. :)

  • Reply Rund är också en form! 13 januari, 2013 at 20:23

    Du fixar varvet!
    Men springa ute vet jag… :-) Bandet blir tyvärr alltid monotont.

  • Leave a Reply

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.